Tuesday, October 9, 2012

Bajet Baik?

Dakwah itu wajib
Ayat-ayat di dalam Al Quran dan Hadis begitu banyak menyatakan perihal kewajipan berdakwah bagi seorang muslim.
Saya rasa semua orang pun tahu...
Jadi,

saya nak berdakwah, boleh?

Tak nak ikut, takpew, tapi janganlah anggap saya 'bajet baik' pula
Sekurang-kurangnya saya dah lepas tanggungjawab saya.

Dan (ingatlah) ketika segolongan di antara mereka berkata:

"Mengapa kamu menasihati kaum yang Allah akan membinasakan mereka atau mengazabkan mereka dengan azab yang amat berat?" Orang-orang (yang memberi nasihat) itu menjawab: "Agar kami punyai alasan (lepas tanggungjawab) kepada Tuhanmu, dan agar mereka bertaqwa" (Al- Araf ayat 164 )
 
Maka itu, kalau ada yang kata kau bajet, kau balas lah
"Aku bukan nak bajet baik, tapi memang baik pun. Kau bila nak jadi baik?"
 
Hihi. Babai :)

No comments: