Tuesday, November 2, 2010

We Are 1992, We Maybe Far Apart, But Our Hearts Remain The Same.

Tetiba hati ini terusik untuk menulis ini.
sudah lama nak tulis sebenarnya, asyik tertangguh.
berbekal semangat yang ada ini, aku nak jadikan jugak kali ni.
(ayat macam nak gi berperang je)

ini lah pro pic group kami, We Are 1992 sebelum di edit oleh Sam Epaphras Herman.
(now, his FB has deactived)

aku kenal group ni sejak di zaman FS lagi,
from a friend -> Amilin Zulhadi (search her Fb)
she suggested me to join this group
that alot of spams and flames
awal-awal, aku xtau pun spam dengan flame tu sejenis kuih muih ape.
lepas join,
baru la aku tau,
ia bukan kuih,
mahupun muih.
spam is just like "annoying people with posting or replying posts with out of topic. (main topic)"
ataupun dengan bahasa mudahnya --> cakap merepek
flame plak,
fire orang especially newbies yang memang noob tahap ngaban, (termasuk aku)
masa awal2 dulu kat FS kalau newbie pakai redah je masuk disscussion orang, memang kena flame teruk.
tambah-tambah lagi bila ada Encik.A yang serius sangat berkuasa tahap petala 8 masa tu.

Bila FS mengalami zaman gelap (ecehh)

banyak post2 hilang and tak boleh nak hantar post pun
so, atas inisiatif sorang hamba Allah, -> Syazwi Asli, (search his FB)
dia buat la group ni kat FB pula
nama yang sama,
pro pic juga yang sama,
cuma nama creator sahaja yang lain.

masa group ni wujud kat fs, aku tak aktif sangat.
u guys can see total post aku 200+ je kat situ.
banyak memerhati dari memposting.
selama aku jadi observer tu, aku dapat rasa yang grup ni best. sangat best.
post2 kat situ banyak and gila slumber semua orangnya, buat aku tersengih,tersenyum dan tergelak guling2 bila baca post korang.
thread yang paling aku minat--> Yahudi Laknatullah
sesi perdebatan sorang gurl Kristian dengan Islam.
I like the way she replied the answers. and dari situ gak, aku tau apa yg ada dalam kitab Bible diorang dan ajaran kitab tu. (new knowledge)

and,

the famous amos thread, sampai kt FB pun thread tu masih Hot.
aku lupa tajuk apa tapi di post oleh seorang lelaki yg menshort-form kan namanya sebagai MSMY.
dia memang bikin panas bila sanggup berkata kepada rakan seIslamnya penyokong yahudi.
aku malas nak story panjang2 sebab entri ni dah sedia panjang dah.
Untuk maklumat lanjut, sila cari grup ini di FS. (:

Habis cerita d FS
masuk mood FB plak.

Lepas SPM, aku join lagi grup ni kat FB. pun di invite oleh orang yang sama juga masa di FS dulu. --> Amilin Zulhadi (search her FB)
masa tu masih tak ramai, aku member yang ke belas-belas je join masa tu.
start dari situ la aku mula kenal "senior-senior" group tu.
They are, Shahamin (perak), Hilzaiti (perak), Yusraa (perak), Zaid (perak), Syazwi (sabah), Sam (sabah), Nordin (sabah),Alif (sarawak) Fahmi (sarawak), Amilin (kelantan), Sofeah (N.9)
Nur Khairiyah (johor), Shadiya( johor), Xura (selangor), Amirul (selangor), Syahirah (selangor), Afiq (pahang)

bertambah rapat bila kami selalu buat conference (chatting ramai-ramai) tiap malam kat YM.
I still remember the first time we are talking. sweet je suara. (haha)
kenangan terindah

Bila asyik di ganggu oleh cik putih, (tak nampak font)
kami berpindah pula ke Skype
yes, Skype better than YM
kami tidak diganggu oleh cik putih lagi
and nak calling2 pun mudah.
best gila dapat cakap-cakap, lebih-lebih lagi ada Deejay i92 - Fahmi Nizam
sejak dari itu, aku rasa we are not just same age,
but like siblings.
haru biru merah hijau kuning semua ada..
pelbagai kisah, tak kira kes dengan group Republic 92 lagi tu.
aku malas nak cita, korang tau sendiri.. (sampai aku gadoh ngan Aiman)
lucu plak ingat balek.
ha, FB spy korang tu ape cite? jangan biar bersawang camtu je yea. xD

ini lah kisah kami, ahli group We Are 1992.
berkenalan, bertegur sapa, and kekal sampai sekarang
walaupun, saya tahu, sekarang semua dah pursue study balik
takde masa dah nak online sampai pukul 3, 4 pagi macam time tunggu result SPM dulu
but, sometimes, bila teringat, rindu.
kita dah tak serapat dulu
bila on Skype, tengok lah..2 3 orang je yang ada.
yang satu masa dulu sampai berbelas-belas orang online at the same time
meriah, happy.
sekarang, tidak lagi, sangat susah nak rasa macam apa yang dirasa dulu.
ya, itu semua hanyalah kenangan kita masa lepas SPM, menunggu result
bukan sekarang.
rindu

Hope you guys happy with ur life dan berjaya dalam bidang masing-masing.
We Are 1992,
We Born, We Grow, We Fly, We Success.
Amen.

prank Nordin n Shahamin
Harap ada jodoh.. xD
di edit oleh Zaid

3 comments:

TantePiya said...

jeles owh x pat join skype.. haha. :D

~xUrrA~ said...

hehee~ kenangan2.. bile dh join WA'92 kt fb. bru tau real name masing2... kalau x selama nih sume pakai nickname yg pelik2 kt FS.. heee~ ^_~

Mohd Fahmi Nizam Bin Mohamad Fathi said...

rindu